OBJAWY

Nadmierna impulsywność i nadruchliwość negatywnie wpływają na ocenę zachowania dziecka przez nauczycieli. Jest ono postrzegane jako nieposłuszne, niegrzeczne – dostaje etykietkę „trudnego ucznia”. Problemy w koncentracji i deficyty uwagi w znacznym stopniu utrudniają naukę i dodatkowo upośledzają funkcjonowanie dziecka w klasie. Niepowodzenia w szkole obniżają samoocenę malucha, odbierają motywację do dalszej nauki i nierzadko prowadzą do zdobycia relatywnie niskiego poziomu wykształcenia w odniesieniu do posiadanych możliwości intelektualnych. Szkoła staje się źródłem porażek i wielu negatywnych informacji zwrotnych dla dziecka. Ciągle mu się coś nie udaje, dostaje uwagi, gorsze oceny, może być stawiane za anty przykład dla pozostałych uczniów, rodzice są częściej wzywani do szkoły. Poszukiwanie akceptacji i uznania w oczach innych może wiązać się z chęcią zaimponowania rówieśnikom. Nietrudno wtedy o zachowania ryzykowne, używanie substancji psychoaktywnych(np. narkotyków, alkoholu), wagarowanie, przemoc itp. Dla zwiększenia komfortu życia dziecka z ADHD, adekwatnego wykorzystania jego możliwości intelektualnych, a także dla uniknięcia kosztownych społecznie powikłań ważne jest umiejętne wspieranie go w pokonywaniu trudności szkolnych.

1fb78bc62c19610dd310d98fc4e87c2e

Dodaj komentarz